Friday, December 31, 2010

Hari Malas Sedunia!




Hari ni aku nak wat pengumuman~bahawasanya hari jumaat terakhir pada tahun 2010 ini adalah hari kemalasan yang sunggoh cemerlang dalam hidup aku..~tak penah secemerlang cmni~..haih..awal pagi arini supposed aku ade appointment with dentist kul 9.30 pg...( nway by right appment aku esoknye : sabtu..tp sbb kan doc Zarin tu nak bercoti..so kene la selit2 tarikh tarikh lain yang mane "dan"..so bile jd penyelit kene la dtg awal kan )..so dgn perasaan beriya aku set alarm malam smlm diiringi perasaan berjiwe tekad nak terpacak ontime depan pintu klinik~alih alih kantoi gak..padan lah muke aku yg suke snooze snooze..so consequence nye..aku kene tunggu lame gile kat klinik tu!!!..dr pkul 10 smpi nak dkat kul 12 tak panggil-panggil..dah macam macam aksi aku buat dalam klinik tu..kuak lentang..kuak kupu kupu..berenang berirama..berenang secara berkumpulan~ ok ok enuf..merepek .tu sindrom yg ketara betol nak menipu ~ betapa nak menunjukkan keboringan aku smpi tahap tak tahu nak browse hape dah kat ipong aku ni..grrr..en Somi pon dah bising..kul 12.30 nak g smyg jumaat dah..so nak tanak dengan ala ala catwalk aku berjalan menuju ke kaunter lantas dgn sedeh aku mengeluarkan kata kata berbaur "cancel"..so next epoinmen je la yek Doctor..see ya!! ~ sambil lambai lambai ala model ~

tetibe assistant Doc tu usik usik aku.."nak cepat ni nak jumpe boipreng la tu"..erk..boipreng hape..elok je en somi aku dok kat atas krusi sambil muke pon dah separoh ketat..dgn muke terkejut dorg reply.."ko dah kawen ke??".. ~ haa..part ni best..part ni best..: mode lompat lompat :~ dgn sedikit kuat voice volume aku.."yep..aku dah kawen! tu haa..en Somi aku "..haaaaaa...ekceli bukan la aku nak show off sgt tapi indeed im doing so purposely aku tujukan kat sorg girl freehair who is wearing sexy short green shirt yg dok belakang aku td..dari tadi dok jeling jeling tajam kat aku everytime aku dok bergurau gurau , dok letak tgn aku atas kaki en somi..ye la..tp aku tak salahkan girl tu pon..sbb forsure 101% dlm pikiran die dok berkata-kata = "pakai tudung tp gedik ngan jantan"..
cume...heyhoo young sista! im married! talk to the hand!
derrr..puhlis la..since wearing hijab ni..aku slalu menghadapi masalah begini bile holding hand or hugging each other with en somi setiap kali kuar..mesti akan ade yg pandang2 dan jeling2 tajam pd aku.. ~ sengal der ~

ok..then back to the topic..
then chiow balik damansara..dalam keta beriye en somi make a plan..~balik ni kite kemas rumah..mop lantai..lap itu ini okeh..~aku pon angguk angguk solehah..pehh..mmg patot pon rumah aku tu kene belasah harini..weekdays mmg tak sempat lgsung aku nak belasah die..makin melampau dah skrg..heeii..tatau nak jd ape..hish hish..
smpi2 rumah..aku trus masuk bilik~letak barang2..then..B.A.R.I.N.G atas katil...mata berat jeee.."boleh tak tido kejap?" en somi pandang tepat tak hingat muke aku..mati!kompom kene tiaw ni..tp ape nak jadi..jadila..serius aku malassss sgt harini..then en somi senyum..tutupkan lampu..pasangkan aircond..siap tutupkan pintu..suh aku tido kejap..fuhhh!!tengyu lebiyu en somi.. ;)
dalam hati aku~gile kejam punye bini..ko hingat ko DIVA? MEM BESAW? ~ so tung~tang~tung~tang en somi bersilat sorang2 kat luar bilik..aku pon tatau ape en somi buat..tp kompom satu pakej ~sapu,mop,lap~
tapi tu la..puas aku guling guling cam tenggiling kiri ke kanan kanan ke kiri nak dekat 30 minit..tamau gak tido..padan la muke pon..dose okeh pn zura ! dah dah bangun skrg !! so atas kesedaran sivik..aku pon bangun join kemas bilik.. :)

0 comments:

 

~ Blisz ZouriesZ ~ Copyright © 2009 Cosmetic Girl Designed by Ipietoon | In Collaboration with FIFA
Girl Illustration Copyrighted to Dapino Colada